woensdag 6 juni 2007

Maks heeft evenveel gebruikers als de hoofdstedelijke bib, zegt woordvoerder van Stedenfonds

Vandaag gingen de onderhandelingen over het VGC- Stedenfonds. Maks hoort niet meer bij de prioriteiten.
In 1999 vroeg de VGC ons om te starten met een organisatie die iets zou opzetten rond tewerkstelling en jeugdomkadering in Kuregem.
Het Stedenfonds-opleidingsluik concentreert zich op 3 knelpuntberoepen: horeca, bouw en de zorgsector. Want hier zijn er knelpuntenberoepen.
5000 knelpuntjobs in de ICT-sector ?
Antwoord van onze woordvoerders: ICT is te moeilijk voor de laaggeschoolden. Jullie maken het jezelf veel te moeilijk.
Vrouwen die kunnen intreden kunnen gemakkelijk in de horeca of zorgsector terecht.
Ja, met onmogelijke uren en wantoestanden op niveau van de lonen. Maar daar liggen onze ministers niet van wakker.

Voor de vijfde keer deze week propaganda " Ja, voor een Brussel, dat werkt". Jullie zullen het me vandaag wel kwalijk nemen, maar sta me toe te zeggen dat dit op mijn zenuwen werkt, zeker in de gegeven omstandigheden.

Ik heb al verscheidene keren een onderhoud gevraagd met Minister Pascal Smet en misschien krijg ik er wel een.

Kabinetten platlopen is niet mijn stijl, maar we gaan ervoor. Het gaat uiteindelijk om 30 personeelsleden
Morgen krijgen jullie een volledig verslag van het gesprek met de kabinetten. Vandaag heb ik niet veel energie meer over.

Maar we hebben wel evenveel gebruikers als de hoofdstedelijke bib, joepie, maar wel met veel minder middelen.
En het gaat wel om een ander soort gebruikers, misschien ook wel van een andere sociale klasse.

Maar wel, we verwachten wat volk op het Baraplein, vrijdag 8 juni om 16u
Een solidariteitsactie voor een ICT beleid in Brussel
Slaap wel